Archiwum sierpień 2011


Reklama w komunikatorach internetowych
23 sierpnia 2011, 11:05

Występują trzy fora takiej reklamy:

a) wykupienie reklamy w komunikatorze

b) ustawienie statusu (opisu) na adres strony

c) wysyłanie do odpowiedniej grupy docelowej (komunikator zezwala na    selekcje ze względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania) krótkiej informacji reklamowej lub tzw. "łańcuszka", reklama taka może być uznana za spam (niechcianą reklamę).

Ponadto reklama w komunikatorze zapewnia silny branding produktu oraz gwarantuje pełną mierzalność kampanii i jej efektów. Twierdzi się, że reklama w komunikatorze pozwala na zbudowanie w ciągu jednego dnia zasięgu kampanii nawet do 30 milionów odsłon. Wysoką skuteczność tej reklamy zapewnia ponadto nie nachalna forma jej przekazu.

Boksy reklamowe w wyszukiwarkach
23 sierpnia 2011, 10:59

Oprócz ukazanych nowatorskich form reklam internetowych godnymi szczególnej uwagi ze względu na efektywność są boksy reklamowe w wyszukiwarkach. Każdy, kto korzysta z jakiejś wyszukiwarki w celu odnalezienia najpotrzebniejszych informacji i wpisuje do wyszukiwarki słowo związane z interesującym go tematem otrzymuje listę linków najbardziej związanych z tym tematem. Przy tym ważne jest, by właśnie odpowiednia witryna reklamowa znalazła się na samym szczycie takiej listy, zwłaszcza gdy jest wielu użytkowników danej strony. Ellan oferuje tego typu usługi. Ze względu na to, że szybko rośnie potencjał wyszukiwarek, reklama w nich jest najprężniej rozwijającą się formą reklamy w Internecie.Aby taka reklama pojawiła się w odpowiednim miejscu w wyszukiwarce, musi zawierać odpowiednie słowa kluczowe, po których można znaleźć zindeksowane strony. Wyszukiwarki indeksują na podstawie tekstu dokumentów. Dlatego warunkiem skuteczności takiej formy reklamy jest znajomość języka, jakim posługuje się konsument. Ta forma reklamy jest mało inwazyjna i dość dobrze postrzegana przez użytkowników Internetu.

Komórkowy nośnik reklamowy
23 sierpnia 2011, 10:55

Ekran w nowych telefonach komórkowych funkcjonuje tak samo, jak ekran monitora komputera, ekran telewizyjny, powierzchnia billboardu czy reklama w prasie. Tę nowość w budowie telefonów komórkowych wykorzystano z miejsca do uczynienia z takiego telefonu popularnego i masowego nośnika reklamy internetowej. Skuteczność tego nośnika jest niezwykle duża, ponieważ potencjalni odbiorcy reklamy noszą komórki zawsze przy sobie. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników nowoczesnych komórek wzrasta liczba osób korzystających z usługi internetowej. Nowoczesny nośnik reklamowy, jakim jest telefon kontaktowy zdecydowanie optymalizuje wielkość sprzedaży reklamowanych produktów i usług, a także poprawia siłę oddziaływania reklamowanej marki na rynek.